Børnekoret i Seden Kirke
- et gratis tilbud til dig der kan lide at synge, og som går i 3. – 4. – 5. eller 6. klasse.

Opstart onsdag d. 20. september

Har du lyst til at synge i kor og at synge for andre, og går du i 3. klasse, 4. klasse, 5. klasse eller 6. klasse, så er børnekoret måske noget for dig! Vi mødes til korprøve en gang om ugen i Seden Sognegård, lige ved siden af kirken, hvor vi træner krop og stemme. Vi starter altid med en lille snack og noget at drikke.

I børnekoret synger vi et blandet repertoire, lige fra gamle, klassiske salmer til rytmiske og nyskrevne sange. Vi arbejder med krop, motorik og stemme og udvikler sikkerheden i at ramme tonerne. Vi træner en rytmisk og motorisk bevidsthed ved sang og bevægelse, dans og fagter, og vi øver os på at synge udenad, selvom vi også bruger tekst og noder. Vi arbejder henimod at synge flerstemmigt ved brug af solfa-tegn til over- og understemmer. Vi skal naturligvis også synge og optræde i kirken, eller til andre arrangementer!

Undervisningen foregår om onsdagen i Seden Sognegård kl. 14.15 – 15.15.

Transport:

Børnene skal selv kunne transportere sig til og fra kor.

Tilmelding:

Tilmelding foregår på kirkens hjemmeside: https://www.sedenkirke.dk – for børn, under børnekor, på vores tilmeldingslink. Udfyld formularen og send.

2. pinsedag:

Spirekoret og børnekoret synger 2. pinsedag kl. 11.00 i Mindelunden til friluftsgudstjenesten.

Børnene møder i sognehusets store sal kl. 9.45 til opvarmning og forprøve.

Efter prøven følges vi ad ud til Mindelunden.

Medbring lille turtaske med vand og lille snack/frugt/grønt, samt tøj efter vejrforhold.

Datoer for foråret 2024:

17.1. - 24.1. - 31.1. - 7.2. - Vinterferie - 21.2. - 28.2. - 6.3. - 13.3. - 20.3. - Påskeferie -

3.4. - 10.4. - 17.4. - 24.4. - 1.5. - 8.5. - -22.5. - 29.5.

Tilmelding Babysalmesang

Kontakt:
Spirekoret ledes af Ditte Hassing Frederiksen, kirkens kirke- og kulturmedarbejder og akkompagneres af Hans Brehm, kirkens organist.

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til mig på mail 7783dih@km.dk, eller på SMS tlf. n. 93 63 41 01.